Lisää hakutuloksia...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Timo

Betoniponttonilaituri, joka soveltuu loistavasti oleskeluun tai pituutensa vuoksi myös hyvin venekiinnitykseen. Reilusti oleskelutilaa ja kuuden ponttonin ansiosta kantava ja vakaa laituri.

Päätyosan koko 3 x 10 m ja käyntisilta 1,26 x 5 m.

Alk. 10200,00 
07142B2C-077D-4350-87EA-4177066FE3CACreated with sketchtool.

Toimitusaika 2-3 viikkoa

Tarvitsetko asennuksen tai lisävarusteita?

Markkinoiden kattavin
verkkomaksupalvelu.
Lue lisää

Toimitusaika 2-3 viikkoa

TOIMITUSTAVAT

Timo betoni on oikea valinta silloin, jos tarvitse lisäpituutta venekiinnitystä varten. Hulppean kokoinen päätyosa ja reilu oleskelutila kutsuvat suuremmatkin seurueet vapaa-ajan viettoon.

Tämä laiturimalli on erityisen tukeva jos verrataan betoniponttonilaiturimalliston kapeampiin 2,4 m malleihin. Tukevan tästä 3 m leveästä Timosta tekee kuusi laiturin kulmiin sijoitettua ponttonia jolloin kantavuus on nimenomaan laiturin reunoilla eikä keskekellä kuten 2,4 m leveissä malleissa. Jos et tarvitse ihan näin pitkää laituria tutustu myös Eero malliin.

Ankkurointia varten on selvitettävä asennuskohteen olosuhteet ja mm. kiinnitettävien veneiden painot, jotta saadaan valittua oikea ankkurointiratkaisu.

Laiturit varustetaan yleensä sivuverhouksella, millä saadaan piiloon teräksiset kiinnityskulmat jolloin laituriin saadaan viimeistelty ilme.

Venekiinnitystä varten laituriin usein asennetaan vielä pollareita tai muita kiinnitystarvikkeita.

Käyttäjien viihtymistä silmällä pitäen tarvitaan tietenkin uimaportaat sekä mahdollisesti penkki, minkä päälle voi laskea pyyhkeen, kun pulahdetaan uimaan.

Tekniset tiedot:

Kantavuus: n. 4620 kg
Kansikorkeus: n. 40 cm
Paino: n. 4300 kg ja käyntisilta n. 160 kg
Pinta-ala: Pääty n. 30,0 m2 ja käyntisilta n. 6,3 m2
Puurunko 6 kpl A-luokan painekyllästettyä 73 x 173 mm sormijatkettua höylättyä mäntyä, laatuluokka VI (reunassa yksittäin, saatavana myös tuplana)
Puukansi: AB-luokan painekyllästettyä 28 x 120 mm helmiurallista höylättyä mäntyä
Kansilautojen kiinnitys: RST-ruuvi 5,0 x 70 mm
Ponttonit: 6 kpl B-07 betoniponttoni
Betoni: Pakkasenkestävää muovikuituvahvisteista K45-luokan erikoisbetonia, Seinämävahvuus n. 40 mm
Raudoitus: Pääosin ruostumatonta terästä, osittain kuumasinkittyä terästä
Sisus: EPS 60, tiheys 15 kg / m3
Ankkurointitarvikkeet: kuumasinkittyä terästä
Takuu: 5 vuoden materiaalitakuu

Kuvien mallit saattavat olla sävytettyjä tai lisävarusteltuja.

Kysy asennusta

Haluaisitko laiturisi helppona avaimet käteen pakettina? Lähetä yhteystietosi, niin annamme tarjouksen asennuksesta.

BETONIPONTTONILAITURIT VIDEO

07142B2C-077D-4350-87EA-4177066FE3CACreated with sketchtool.

USEIN KYSYTTYÄ BETONIPONTTONILAITURISTA:

07142B2C-077D-4350-87EA-4177066FE3CACreated with sketchtool.

Jos kohde on avoin tai tiedetään etukäteen, että jäät tyypillisesti saattavat liikkua on tähän fiksua myös varautua.

Rannanpäästä T-nivelissä kiinni oleva silta, jonka laiturin puoleinen pää on hautautunut lumen alle saattaa keväällä jäiden liikkuessa vääntyä “salmiakille”. Jos keväällä käydään mökillä, olisi hyvä tehdä lumityöt laiturin kannelta ja sillan ympäriltä, jolloin silta pääsee liikkumaan vapaasti laiturin kannella kuten kesällä.

Toinen vaihtoehto on käyttää silta kokonaan pois talven ajaksi. Tällöin kannattaa samalla antaa rantakettingeistä löysää, jotta laituri pääsee talvehtimaan syvempään veteen. Näin ollen laituri pääsee myös liikkumaan vapaammin jäiden mukana vaurioitumatta.

Kyllä voi!

Asennusteknisesti pitkittäin oleva pääty on parempi ratkaisu kuin poikittain oleva, mutta varsinkin syvissä rannoissa laituri usein halutaan poikittain, kun laiturin ei tarvitse olla pitkä.

Tyypillisesti poikittain asennettu laituri saattaa hieman kääntyä vedenkorkeuden vaihdellessa. Tämä johtuu siitä kun ankkurointikettingit menevät ristiin ja osuvat toisiinsa ja jopa yhden tai kahden kettinkilenkin poikkeama risteävässä kohdassa aiheuttaa kääntymistä. Pitkittäin ankkuroidussa tätä ilmiötä ei käytännössä huomaa ja se on harvinaisempaa.

Käytännössä betoniponttonilaiturin ankkurointi ei eroa millään tavalla putkiponttonilaiturin ankkuroinnista.

Koska betoniponttonilaiturin suunnittelun lähtökohtana on usein venekiinnitykseen soveltuva laituri, sekä talvet paikallaan viettävä kokonaisuus, täytyy ankkuroinnin olla tähän soveltuva. Yleensä ankkuroinnissa käytetään 1200 kg ulkopään painoja. Isompien laiturikokonaisuuksien kanssa käytetään 2000 kg painoja. Jos laituri koostuu useammasta päätylelementistä tulee ankkurointipisteitä suunnitella vastaavasti useampia.

Jos kelluvaa laituria kuormitetaan epätasaisesti, se saattaa kellua vinossa. Tähän voi olla syynä mm.

  • Kaide tai penkki vain toisella puolella laituria.
  • Ankkurointikettingit eivät ole tasapainossa (kettingit vetävät laituria alaspäin ja toisen puolen kettinki saattaa olla kireämmällä).
  • Uusi laituri saattaa olla märkä (puutavaran kuivuminen vaikuttaa tasapainoon).
  • Laituria voi tasapainottaa laittamalla betonipainon, pihalaatan tms. ponttonin päälle.
  • Koska laiturit ankkuroidaan kettingeillä ja pohjapainoilla, on normaalia, että painot hakevat “paikkansa” ensimmäisten koettelemusten eli talvien ja myrskyjen aikana.
  • Jos pohja on pehmeä, voivat painot myös painua ja usein käykin niin, että painot painuvat epätasaisesti toisiinsa nähden, jolloin laituri kääntyy vinoon.
  • Yleensä jos laituri on päässyt vähän kääntymään, niin sen suunta on suhteellisen helppo oikaista.
  • Laiturin ulkopäästä lähteviä kettinkejä kiristämällä / löysäämällä laiturin suuntaa voidaan kääntää.
  • Lue lisää kohdasta ankkurikettinkien säätö sekä kiristys.

No kyllä se vähän on, jos olit valitsemassa betoniponttonilaituria.

  • Putkiponttonilaiturin voi asentaa huomattavasti matalempaan rantaan kuin usein verrokkina olevan betoniponttonilaiturin.
  • Nyrkkisääntönä betoniponttonilaiturin kanssa minimivesisyvyys on yli 1 metri ja putkiponttonilaiturilla minimivesisyvyys on vain n. 50-60 cm.
  • Jos kohde on tätä matalampi voidaan valita normaalin 5 m sillan sijasta pidempi 6 m silta.
  • Jos tämäkään ei vielä riitä, voidaan käyntisiltaosuutta jatkaa raskailla pylväsjatkeilla tai kiviarkuilla. Näitä voidaan laittaa useampi peräkkäin kunnes saavutetaan vaadittava vesisyvyys.
  • Jos koko ranta-alue on matala on usein ainoa vaihtoehto ruopata ranta. Huom. ruoppausta varten täytyy aina tehdä ilmoitus. Lue lisää kohdasta ruoppaus.

KESÄMUISTOJA VUODESTA 1965

Lip-Lap Laituri Oy on valmistanut suomalaiseen rantamaisemaan istuvia laitureita jo vuodesta 1965. Kestävät ja keinumattomat laiturit tehdään tinkimättömästi ja ammattitaidolla.

MAKSUEHDOT

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Miksi valita Lip-Lap?

Asiakkaiden arvostama:

Kun tarvitset apua, ota yhteyttä